Vznik
a založení VCC HB dle mé chabé paměti.
Zhruba
okolo roku 1977 až 78 nás vyzval kamarád Vláďa, abychom mu
pomohli složit Mercedes 170 V, který měl v rukách překupník
a potřeboval vozidlo sestavit dohromady. Vše
bylo částečně opraveno, ale rozloženo na podsestavy, motor ,
převodovka, šasí,nápravy,
karoserie. Když jsme vozidlo uvedli do provozu, tak nám bylo
nabídnuto vozidlo Škoda 422. Na práci se podíleli Vláďa
,Petr,Láďa a moje maličkost.Auto
se odvezlo a částečně opravilo, takže se s ním jelo na
dovolenou na rybník Rendlíček u
Žďáru nad Sázavou.Po dovolené jsme se pustily do kompletní
renovace u mě v garáži. Po
opravě se vozidlo zúčastnilo průvodu na 1.máje a také vezlo
Láďu na jeho svatbě. Nedalo
nám to a začali jsme pátrat v okolí Havlíčkova Brodu po
lidech, kteří se také zajímali o stará vozidla. Pátrání
nás přivedlo do Světlé nad Sázavou, Sobiňova, Dobronína,
Chotěboře a také v H.Brodě byli tehdy nadšenci, postižení
starými motorkami a auty. Po
nějaké době jsme se domluvili a oslovili předsedu Autoklubu při
Svazarmu, byl jím tehdy
pan MUDr. Kabrda, který nám vysvětlil co máme udělat, abychom
mohli založit
Veterán klub pod hlavičkou Autoklubu Svazarmu. Vše
dobře dopadlo a Veterán car club Havlíčkův Brod byl založen,
někdy během roku 1979
a zástupce VCC seděl v radě Autoklubu. Potom
jsme se začali pravidelně scházet 1x měsíčně , pořádali
jsme akce ve spolupráci se
Svazarmem. Výstavy vozidel, jízdy zručnosti, soutěže, zájezdy a
podobně. Hodně jsme spolupracovali s Museem požární techniky
v Přibyslavi a
účastnili se i akcí jím pořádaných. Jako sraz požárních
dechovek v Havlíčkově Brodě a
mezinárodní soutěže požární mládeže a podobně. Pro museum
jsme zrenovovali vozidlo Tatra U z roku 1920, které je
součástí výstavy na zámku v Přibyslavi. Poté
přišel rok 1989 a vše se změnilo, spousta lidí řešilo
existenční a podnikatelské aktivity,
a nás se scházelo čím dál méně až nás zůstalo okolo pěti
lidí. Léta
ubíhala a najednou přišla móda kývaček, pionýrů, mopedů a
ostatních starých vozidel. V rámci
celé ČR byla konečně vyřešena problematika testací a
přidělování veteránských čísel, začali se na nás obracet
další zájemci o veterány. V současnosti
je nás okolo třiceti.
Text a informace v nezměněné podobě připravil a vypracoval Jiří Prokeš.